söndagens picknick



Jag tror jag ska bo i hängmattan på Lorensberg i sommar. Åtminstone under min semester när det gula husets invånare ändå jobbar under dagarna. Jag provade den en stund medan focacciabröden svalnade i farstun. Bröden som jag låtsas att jag var med och bakade. För jag hjälpte i alla fall till att lägga på rödlöken, rosmarinen, tomat och basilika och parmesanosten. Och in och ut i ungen lyfte jag dem också. Vi svepte in dem i handdukar och tog med de ljumma bröden tillsammans med allt det andra goda i Charlottes nya picknickkorg. Nationaldagen firades fortfarande när vi slog oss ner på bryggan vid Sandgrundsudden. Andra picknicken för helgen accompanjerades av dragspelstoner och medan kycklingklubbor och focaccia försvann planerade vi för många fler såna härliga sommardagar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill också ligga i den där hängmattan! Om jag mot förmodan skulle skaffa hus endera dagen så skulle det enbart vara för att kunna ha en hängmatta ;)



2010-06-10 @ 15:00:57
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0