gives to airy nothing a local habitation and a name


I går var det en sagolik kväll. Vi åkte till Berättarladan i Sunne för att se En midsommarnattsdröm med Västanå teater. Å så bra det var! Inte bara för att det är ett av Shakespeares skådespel som jag känner till allra mest eller för att vi känner den allra bästa alven på scenen eller för att vi satt på de finaste platserna på första parkett. Musiken, skådespelarna, kostymerna, miljön där i den ombyggda ladan. Allt var så bra. Den underbara utsikten utanför ladan där vi åt vår matsäck i pausen (jag hade färskpotatis, gräslök, skärgårdsill och ägg och sen jordgubbs och ananassallad med kokos och lime) Och jag vet inte när jag skrattade så mycket senast som när clownerna var på scenen. En sagolikt bra kväll.

The poet's eye, in a fine frenzy rolling,
Doth glance from heaven to earth, from earth to heaven;
And as imagination bodies forth
The forms of things unknown, the poet's pen
Turns them to shapes, and gives to airy nothing
A local habitation and a name.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kvällen var verkligen förtrollad! Allt bara stämde helt enkelt...

2010-07-02 @ 20:36:38

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0