semesterminnena jag vill spara i en burk


Vakna och se den blå himlen i takfönstret och ta den tid jag behöver för att vakna till. Cappuccino till frukost varje morgon, helst på balkongen. Bokläsning på Sandgrundsudden och i Stadsträdgården. Fontänen i trädgården är perfekt ljudbakgrund till det skrivna ordet. Lunch på stan. I fint sällskap men faktiskt också på egen hand. Just bara för att jag bara inte hade lust att laga mat och för att det är trevligt att sitta utomhus och äta och lyssna på sommarprat och vara riktigt ledig.

Solglasögon, kjoltyg och bara ben som blivit lite mindre bländande vita. Vatten, båtturer och badpremiär som gav mersmak. Glass, jordgubbar, polkachoklad och regulatorer. Spontana utflykter, vänner, söta bebisar och sköna vilo-mellandagar i Karlstad. Shakespeare i Sunne, återseende i Falun, långdag i Stockholm, Mariestaddagar, två turer till Kilisistan, en fin kväll i Torsby och så Frövi, Nora och Mariestad (featuring lågoddsaren Odensåker!) igen på slutspurten.

De ljusa kvällarna och solen på balkongen. Gå och lägga sig när man är trött och inte när man borde för att orka gå upp nästa dag. Fast det gör jag nog förstås ändå ikväll. Lägger mig när jag känner för det alltså, snarare än när jag kanske egentligen behöver för att orka börja kvart i sju i morgon..

Sommaren är i vilket fall inte slut än på länge även om semestern är det, den fortsätter redan klockan fem i morgon eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltså jag är så fascinerad av din lya, den verkar vara något utöver det vanliga, eller så är det fotografen i dig som fifflar med bilderna ;) I vilket fall så ser den underbar ut.



nek, visst behöver sommaren inte vara slut bara för att man börjar jobba, luncher, kvällar, helger att njuta vänskap, mat, kall dricka och ljumna utesittarträffar är bara några av de saker man kan njuta av!



Kram Emelie

2010-07-19 @ 10:43:44
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anita

Tröttnar du på CSK kan du alltid skriva du skriver så bra och dina bilder är så fina.Känns alltid som början på en roman.Kram

2010-07-19 @ 16:20:01
Postat av: Charlotte

Det är ju faktiskt några veckor kvar... ;)

2010-07-19 @ 21:38:09

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0