you can have the univese if I may have italy

Vi var på Vapiano på Sturegatan på lördagen efter filmen. Ganska hög ljudvolym, men trevligt och kul med annat koncept. Ett kort vid ingången och sen kunde man gå runt och hämta mat och dryck och efterätt och allt man ville ha och sen betala vid kassan när man gick vid utgången. Inte alls mycket pengar. Basilikakrukor stod mellan borden i långa rader och på höjden. Vi åt pizza så som den ska vara. Och tiramisu... åå.. Trevlig påminnelse om veckorna i Italien för en evighets sen.. när vi gjorde egen tiramisu i Ilarias kök och gick och åt pizza i Travestere, och jag smakade den italienska versionen för första gången. Trevligt sällskap hade jag förstås även i lördags och det var också en slags reunion på något vis. Vi tre igen. CSA. Bella notte!




Kommentarer
Postat av: Leena

När jag var till Sthlm sist och träffade mina kompisar, var vi på samma Vapiano. Jag åt mitt livs godaste pasta! De har även öppnat en systerkrog i Gamla stan!

2010-02-12 @ 17:58:30
Postat av: Emelie

Jag är så himla nyfiken på det här Vapiano, måste verkligen prova det snart. Det är en kedja va? Jag såg det i Amsterdam också. Såg himmelskt gott ut med Tiramisu :)



Trevlig helg!



Kramar

2010-02-13 @ 17:27:09
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Erika

Låter super mysigt. Ett ställe jag gärna skulle vilja prova, undrar om det finns i Gbg?

2010-02-14 @ 16:51:01

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0