matlagning på franska


Å vad jag har provat massa ny mat i helgen. Allt i Leilas guldkantade regi. En riktigt inspirerande bok som typiskt nog finns på bokrean just precis när jag köpt den. Nåväl, jag kommer ju ha glädje av den oavsett och har redan haft dessutom. På fredagen gjorde vi chevré chaud, stekt dubbelpanerad chevréost (som inte gör sig så bra på bild) med sallad på haricot verts, spenat, gröna oliver och valnötter. Sen blev det efterrätt. Kanelbruschetta. Hör bara hur det låter, eller snarare hur det smakar: Smörstekt kanelbulle med vispgrädde, turkisk youghurt, mandelmassa och bär. På lördagen köpte jag mitt allra första nät musslor. Moules mariniers enligt Lindholmskan. Kokade i grädde, vitt vin, dragon, persilja, scharlottenlök och selleri. Med valnötsbröd till. Och buffelmozzarella med tomat. Mmm. Ja här helgen blev god. Mycket.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh jag dör vad underbart allt låter. Jag vill också ha den kokboken! Jag har redan a piece of cake och den används flitigt. Magisk! Men de här rätterna, wow, måste prova!



Hoppas allt är bra annars!



Kramar

2010-02-24 @ 10:35:24
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Wow vart kommer denna kanelbullsrätt ifrån? smörstekt kanelbulle är faktiskt grymt gott!

2010-03-14 @ 11:31:59

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0