snowed in

Det blev ingen tur nedåt Västergötland och Vargön den här helgen. 45:an är ofarbar och högklassade varningar från SMHI är tydligen bäst att ta på allvar. Vädret har en stor makt över oss och vad vi kan göra. Så har det väl alltid varit. I alla tider. Jag och Ms Charlotte trotsade i alla fall varningarna om vintern en smula och åkte till Plantagen för att drömma om vår bland fröpåsar och tulpaner. Gräslök och persilja i påse och små söta pärlhyacinter. I kväll gör vi musslor, moules mariniers, med valnötsbröd, chevréröra och tomat och mozzarella istället för middag med vännerna i nya huset. Innan dess sitter jag i soffan och lyssnar på P3 Svea. Dricker varm choklad med muscvadosocker och kardemumma och läser Tove Janssons Trollvinter och låtsas inte ens för ett ögonblick att yrandet därutanför inte har med saken att göra.




Kommentarer
Postat av: Veronica

Känns som att det räcker med snö nu...Var inte alls kul att pulsa fram och tillbaka till jobbet igår när det yrde som värst! Men lite mysigt är det förstås!

2010-02-21 @ 10:32:31
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det låter ungefär som världens mysigaste dag, åh vad jag också vill krypa upp i soffan med varm choklad och läsa bok..Jag har ju sportlov och all möjlighet men självklart har jag lovat mig själv och Erik att måla om köket...jojo.



Kram

2010-02-21 @ 21:58:13
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: camilla

Det var väl en väldans tur att du inte gav dig ivä. Marie och stefan satt fast på 45an i 6 timmar, kom varken fram eller bak

2010-02-21 @ 22:16:49

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0