om regnmoln och stulna cyklar fick styra, hur skulle vi må då?

Det luktade våt asfalt igår. Sådär som det gör när marken blivit uppvärmd av solen för att sen bli kysst av regnet. Sådär som det gör när den varma, ljusa delen av året äntligen kopplat greppet och segrat över tråk-kall vårvinterluft. Så borde det ju i alla fall vara när april alldeles snart är till ända. Så borde det ju vara är ljumma majvindar är så efterlängtade att man nästan blir lyrisk var gång solen visar sig. Medan regnet sköljde bort lite av vintergruset på vägarna konstaterade jag att min cykel inte längre finns. Inte någonstans där jag vet i alla fall. Av någon anledning blev jag ändå varken arg eller frustrerad. Kanske för att jag vet att det finns viktigare saker att bry sig om än en cykel. Kanske för att jag hade bråttom hem att laga skaldjurssoppa åt bästaste Söderbönan och mig själv. För det var en riktigt fin kväll igår fastän regnmolnen dolde det mesta av solen och en människa, vars psyke jag inte förstår mig på plockat åt sig min låsta tvåhjuling. Det var tre trevliga timmar av prat, musslor och fänkål, mer prat, hallon, kiwi, kokos och choklad och ännu lite mer prat. Så trevligt att vi snart måste göra det igen, om jag får bestämma.

Och sen ringde telefonen, i precis rätt tid, som den bästa avrundningen man kan tänka sig. 

Kommentarer
Postat av: mamma

Trots det besvärliga med en stulen cykel så känns det skönt att du har andra trevliga händelser att fokusera på. Men denna gången hoppas jag att du får cykeln tillbaka för den är så fin. Ha det bra

kram från mamma



2010-04-29 @ 10:11:27
Postat av: Veronica

Nej! Stackars cykeln! Tror den kommer komma tillbaka till dig, då den inte kommer trivas hos en simpel tjyv...

2010-04-29 @ 12:51:14
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Nela

Jag håller med mamma att det är roligt att du har så mycket fint runt omkring dig så att sådana här tråkigheter inte får fäste och tynger ner sinnet för dig.

2010-04-29 @ 19:52:18
Postat av: Saralill

Härligt när man ibland hittar någon slags pausknapp för att kontrollera sitt humör. Det är bara jobbigt att bli arg!

Jag vill gärna ha receptet på skaldjurssoppan!



Kram och ha en fin Valborg!

2010-04-30 @ 10:21:35
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: camilla

Sitter och kollar om du skrivit nåt nytt, men det kan du ju inte ha gjort för du är ju här, hihi. Det var en trevlig kväll med god soppa, lyx att bara få sätta sig vid bordet och sedan sitta där och bli serverad

2010-05-01 @ 09:16:07
Postat av: Leena

"Det är bara SAKER", säger min lilla mamma. Det du kan köpa kan du ersätta. Du får komma hit och använda min Dolly så ofta du vill :o) tills du skaffar en egen ny.



Herr och Fru Bofink hälsar!

2010-05-02 @ 18:36:07

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0