not even a special occasion

Ett litet kort sms på lördagsmorgonen och så blev min kväll och nästa morgon så här fin. Jag blev inbjuden till mästerkockarna på Lorensberg som så många lyxiga gånger förut. Den här gången var inget undantag. Det är alltid så fint och så gott och så speciellt på ett ändå så enkelt sätt. Bordet var ännu inte ute i uterummet men vi improviserade och dukade på sittbänkarna och la ut kuddar på golvet. Så kan man faktiskt också göra. Särskilt när kvällssolen värmer och faten svämmar över av goda smaker; oliver, färsk ananas, grillat bröd och halloumi, lax med solrosfrön och ruccolasås.. och bubblande vitt vin. "What's the occasion..?" kan man lätt undra, men det är ju just så här det ska vara. Man ska njuta för att man har lust, inte bara när det är ett speciellt datum i almanackan eller något att fira. Det är de gångerna man njuter som allra mest.

Med bubblet och efterföljande rött till nybakade bounty-chokladmuffins och en stund i soffan kändes en taxiresa hemåt mer jobbig än att stanna kvar. Och tänk, då fortsatte lyxen nästa morgon med nygräddade supertunna pannkakor och hemlagad körsbärssylt. De skämmer bort mig alldeles förfärligt, mina vänner i det gula trettiotalshuset.

Kommentarer
Postat av: Nela

Kul att läsa om hur fint du har det!

2010-04-25 @ 17:34:22
Postat av: Mrs CKN

Hej!

Det är så underbart att läsa det du skriver och se dina fantastiska bilder, inte bara den här gången för att det råkade ske hemma hos oss. Du har ett så magiskt sätt att skriva på. Jag vet att jag sällan gör inlägg men jag tänker likadant varje gång! Kram

2010-04-25 @ 21:03:09
Postat av: Camilla

Låter och ser ut som du hade en mycket trevlig kväll. Vad fantastisk duktiga de är på att laga mat.

2010-04-25 @ 23:07:27
Postat av: Emelie

Åh de hade jag gärna haft som vänner ;)

2010-04-26 @ 10:25:34
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Alexthegirl

Mysig det såg ut! Kram

2010-04-27 @ 21:21:27

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0