farligt beroendeframkallande

I tisdags innan sushi med spegellandsinvånare var jag på bästa affären Stick och sy och köpte virknålar och garn. Jag har inte virkat sen mellanstadiet, (och då var det säkert bara ett långt snöre med luftmaskor) men nu skulle jag utrusta mig inför onsdagskvällen. Vi skulle nämligen ha något så trendriktigt som en virkkväll (hmm.. visst blir det ännu mindre syjunta och nördigt om man samtidigt kallar det trendigt..). Vi var en helt ny fin konstellation av kreativa vänner och Saralill hade ordnat så mysigt i köket. Det var en riktigt trevlig afton. Nu var kanske inte virkningen i fokus mer än mot slutet av kvällen, men oj vad man bara fastnar och inte kan sluta när man väl har börjat. Tiden flyger iväg snabbare än när man sitter vid datorn. Jag lärde mig både fasta maskor och stolpar hur lätt som helst och ambitionerna blir fort stora. Det här ska bli en sjal är tanken. Kruxet är bara att den blir kortare och kortare ju bredare den blir så tillslut kanske det blir något annat. Oavsett så är det faktiskt riktigt skoj.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så himla kul! Och vad gör det om planerna blir för stora och resultatet lite mindre? Det är ju vägen som är mödan värd som en klok dam diktade en gång i tiden. Jag har INTE tålamod men önskar så att den egenskapen en dag magiskt ska bytas ut...



Kramar

2010-04-26 @ 10:27:55
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0