en annan sorts teparty

Vi tog metron med sikte mot Goya och gick av vid Avenida de América. Efter att señorita L fyndat skor steg vi in i en helt annan värld. På Vailima fick vi förmiddagste i den allra underbaraste fikamiljön. Ett sånt där ställe man önskar att alla andra caféer skulle fatta att de borde vara. Så himla fint. Jag premiärprovade bloggfavoritsötsaken framför alla andra. Om jag ska vara ärlig så fattade jag inte riktigt, grejen med de fantastiskt omskrivna macaronerna men det gjorde inte tepartyt mindre mysigt för det. Vi stannade en lite extra lång stund där i fantasivärlden innan vi promenerade vidare mot Massimo dutti och nya trevliga shoppingfynd.


Finaste fina stället med kristallkronor och kakor under glaskupor..


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket underbart fik! Det var något annat än mat och muffins det!

2010-04-03 @ 22:52:26
Postat av: Señorita L

Fint! Tur att inte mina tva högerskor syns med i bild, haha!

2010-04-04 @ 17:14:19
Postat av: Emelie

Vilket underbart, underbart ställe!! Ja, varför fattar inte alla att det är så det ska se ut? Fast då hade det inte varit lika sagolikt kanske?



Du, det där med macaronerna, jag är helt övertygad om att deras popularitet inte har det minsta med deras förträffliga smak att göra, utan helt och hållet är frukten av en utdragen och utspridd utseendefixering. Dessa otroligt vackra och färgglada bakverk gör sig ju nämligen förträffligt på foto, eller hur? Så även här på din blogg :)



(Jag gillar dem i alla fall inte heller!)



Kram Emelie

2010-04-04 @ 20:34:12
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Sandra

Exakt det där cafét önskar man att man har i sitt kvarter, redo att entra närhelst man vill ha en dos äkthet. Och angående det där med macaronsen...de är inte så fantastiska till sin smak, utan är mest ljuvliga att se på....MEN det finns ett undantag och det är en macaron jag åt på en fest en gång, gjorda på Saturnus här i Stockholm. Med choklad och mintsmak, lagom seg och perfekt smak.

Kram

2010-04-04 @ 22:51:00
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Ser härligt ut!

2010-04-05 @ 22:28:37
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Lovely! Hur fint som helst. Fler fik bör verkligen tänka om lite. Men sen är de ju många som har sin egen charm också. Tyvärr långt från alla.

2010-04-20 @ 09:42:28
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0