before tea-parties and rabbit-holes

För ett år sen och en evighet var jag som en sexåring som gick till första skoldagen med nervösa och förväntansfulla ben. Min hjärna var redo att börja motionera och bygga muskler och få träningsvärk. Jag visste nästan ingenting om det jag nu gör dagligen. Det var ouppnåligt och långt borta men jag samlade positiv energi med min gula sjal. Mina fältstudiedagar gjorde jag i Spegellandet, men visste inte då att det var där jag hade hamnat. Min blivande kollega i en osynlig framtid visade narkosapparaten och pekade på MAC-värdet och sa att det kanske ni inte har läst om än. Jag skakade nervöst på huvudet och anade inte hur okunskapen skulle kunna vändas till arbetsredskap. Alla tidiga morgnar, alla vändor till Örebro. Nu är det dags för någon annan att göra samma resa, nu börjar en ny kull gröngölingar. Om vägen leder till Underlandet eller någon annanstans är väl upp till var och en. Man måste vara med och skapa sin egen resa och destination även om man är på väg in i det okända. Bon voyage!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är en inspirationskälla jag tänker på varje dag i dessa tider!

Ja, vilket land kommer jag att hamna i? Kanske lilliputtlandet? =)

Idag har jag genomströmmats av känslan att detta är enormt kul! Att få möjligheten att få spetsa min kompetens, sätta på mig cyklopen och dyka ned i okända vatten! Det lustiga är att jag faktiskt känner igen några grejjer där nere i djupet. En och annan detalj har jag sett förut och det gör mig så glad! Och stolt!

Kanske jag är Ariel som du är Alice?

Längtar efter att träffas!

kram!

2009-09-02 @ 16:27:00
Postat av: Camilla

Å så härligt att du känner så Ariel! Och nu har du redan klarat av de första två veckorna.. Säg bara när du har tid så tar jag mig tid, jag vill också ses!

2009-09-06 @ 22:21:19
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Camilla

Först vill jag säga, vilka jättefina bilder och du skriver väldigt trevligt.

Ja ett nytt gäng har kommit till anestesiutbildningen. Första dagen på fältstudierna, förväntansfulla och pirriga steg de in på avdelningen idag på morgonen.Var vägen leder får vi se......

2009-09-08 @ 15:41:11
Postat av: Camilla

Å tack ska du ha! Jaså, var de så få i år att de inte behövde komma på fältstudier till Värmland?

2009-09-09 @ 21:19:02
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Siv

Hej

Två av studenterna gör fältstudier i Karlstad, Roger och Annya

2009-09-11 @ 12:30:30

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0