värmländskt guldkorn med söderbönan

Om en månad kan en liten minisöderböna redan vara född i Skattkärr och då kan det vara lite svårt att hinna med julstämning i december. Och jag säger nej tack till tidigt överflödspynt i affärerna och hetsshopping men gärna ja tack till det trevliga och genuina, även om det fortfarande är lång tid kvar. Så vi åkte norrut genom Fryksdalen, Söderbönan och jag, med sikte mot Julmässan på Mårbacka. Sunne låg där så fint och utstrålade mysig värmländsk småstadskänsla, framme vid Selmas gård lyste marschallerna välkomnande och en söt doft av brända mandlar låg i luften.

Värmande ullsulor till kängorna och blåklintsblå mohairsockar hamnade i mina papperspåsar. Och därtill en present, till den kommande lilla bönan. Den var för bra för att låta bli även om blivande mamman var med (kommer med all säkerhet på bild senare, när den är klar och levererad). Sedan åkte vi nöjda söderut igen.

Vi har det sannerligen alldeles förträffligt trevligt när vi är på bilturer på ovana mörka vägar för det här var inte första gången vi råkade åka en lite längre vända än vad som var meningen på hemvägen (ja, nu skulle vi ju inte säga det till någon att vi körde fel, men.. jag kunde inte låta bli).

Kommentarer
Postat av: Veronica

Å vad mysigt med Julmarknad. Som sagt det där med att plocka fram julpynt i affärerna redan i oktober är inget jag är jublande förtjust i...

Ikväll ses vi! Kram

2009-11-10 @ 08:31:35
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: oroshjärta

Den bakgrunden du har vill ja ha som tapet! love the birds!!!=)

2009-11-15 @ 16:43:40
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: oroshjärta

Den bakgrunden du har vill ja ha som tapet! love the birds!!!=)

2009-11-15 @ 16:43:52
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0