happy 2nd b-day

För tre år sen, när vi var på Teneriffa, berättade Gracel om deras adoptionsplaner. Ett år senare föddes lilla A i Sydafrika. I helgen firade hon sin andra födelsedag i Sverige med barnkalas i dagarna två. Oj så fort det går. Det klart man ska ha kalas när man fyller år, men jag måste säga att jag beundrar de som jobbar med barn hela dagarna, hur orkar de med så många på en gång, hela tiden? Trots sex sorters kakor och Klings glasstårta så måste jag nog säga att den trevligaste stunden var då alla barn gått hem, när vi städade undan alla saker och hade en extra och betydligt lugnare bjudning med den nya fina chokladkakan i trä.

Det är inte lätt när man inte bor precis nästgårds att få en bra kontakt och vinna ett förtroende, men när en tvååring tittar på den slarvigt uppsatta knuten jag gjort i håret, viftar lite på huvudet och utbrister "Jag har också tofs", ja då känns det allt som att det nog kanske kommer att gå rätt så bra ändå. 


Kommentarer
Postat av: Gracel

ja, visst hade vi det trevligt, hoppas vi ses snart igen! Nu är det 14 dagar kvar tills paketöppningen startar, många dagar för lilla A som just fått vana för presenter. Men visst är det härligt att ha något att längta till och vänta på.

2009-11-17 @ 12:05:51
Postat av: Alexthegirl

oj, vad tiden går fort...

kram

2009-11-17 @ 21:25:38

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0