från mankell till dickens

Jag har varit på biblioteket för första gången på länge för att försöka leta reda på den sedan länge saknade läsglädjen. Det är en sådan speciell miljö där bland alla böcker. En hel uppsjö av olika världar i hyllmeter efter hyllmeter, alla omsorgsfullt packeterade mellan två pärmar. Tjocka och tunna, slitna och nya, klassiker och moderna deckare. Det är lätt att tappa taget om tiden för en stund och bara gå där i tystnaden och titta och välja. Och även om halva högen eller mer aldrig blir läst, så är det ganska trevligt att ha dem liggande vid sängen. Orden skyndar inte på, de finns kvar där, svart på vitt och sida efter sida väntandes på någon som vill läsa.


Kommentarer
Postat av: Leena

Du är välkommen att utnyttja min "engelska bibliotek" med några hundra deckare!

2009-11-22 @ 07:33:57
Postat av: Alexthegirl

Den bokhögen gjorde mig lässugen! Kram

2009-11-28 @ 15:27:30

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0