exclusively just for you

Jag hittade de här frågorna här och fick för mig att låtsas vara en kändis som får konstiga frågor i en intervju. Shoot:

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"... till att skapa vår nuvarande bild av kinesiska muren."
Ur Den stora Muren, kinas historia under 3000 år av Julia Lovell.
Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Nya kudden "Ikea Stockholm Blad"
Vad såg du senast på TV?
TV 4 Nyheterna är på nu, utan ljud och utan att jag vet vad som händer i världen.
Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Mina ögonmuskler var för snabba, gick inte att hindra dem.
När du senast var ute, vad gjorde du då?
Ute, utomhus eller på "lokal"?!
Utomhus: hemcyklandes i eftermiddags innan jag somnade i soffan..
Inomhus fast ute: på fredags-after work med trevliga Näva-kamrater fast jag inte ens hade packat och tåget gick 07.00 på lördagsmorgonen..
Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Undersökning?! oj vad seriöst.. Nåja, Nina Persson på Popcirkus på You Tube.
Vad har du på dig?
Ja, inte är det grönt, stödstrumpor och huvudbonad.. jag har tagit helgen!
Drömde du något inatt?
Säkert otäcka drömmar om att stå själv med en patient och inte veta vad jag ska göra och arga tanter på uva..
När skrattade du senast?
Många gånger idag. Narkos är roligt!
Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Andy Warhol, Audrey Hepburn och andra fina blickfång
Har du sett något konstigt på sista tiden?
Varje dag och hela tiden..
Strumaoperationer är tex väldigt märkligt både visuellt, intellektuellt och psykologiskt..
Vad tycker du om den här utmaningen?
Antagligen åtminstone något rolig eftersom jag antagit den själv.. Den här frågan tycker jag däremot var lite onödig.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Ja, det var väl typiskt att den här frågan dök upp nu för att jag sa att jag inte skulle blogga om den filmen.. Huvudmålet var egentligen "Män som hatar kvinnor", men den gick bara sent. Mitt förslag var "Slumdog millionaire" men det blev filmen med den töntiga svenska översättningen "Dumpa honom" ("He is not that into you"). Nu bloggar jag inte mer om den då.
Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
En förflyttningsmaskin så att man kan äta spontan söndagsmiddag eller ta en promenad i Mariestad, ta hit lillasyster för en fredagkväll eller äta lunch i Madrid med señorita L utan att blinka..
Berätta något om dig själv som folk inte vet om. 
Lite mystik måste det väl ändå finnas.. det är det solglasögonen är till för
Tycker du om att dansa? 
Ja, men alltså foten stampar ju takten även till musik jag bara har på hjärnan.
George Bush?
Vilar ut på Guantanamo.. eller.? Varför ens nämna honom..
Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Tigerhjärta och Månstråle. Äh, det tar vi väl då i såna fall
Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Har redan gjort och skulle definitivt kunna göra det igen. Särskilt om den där förflyttningsmaskinen fanns..
Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag säger som Meryl Streep: "Everybody in"
Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Det får väl vem som helst som vill känna sig som en kändis som blir intervjuade med udda, osammanhängande frågor..


Intervjun genomfördes torsdag kväll mellan eftermiddagslur och slocknande i soffan ända till kl 05.00..

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0