para comer

Det kommer mera Madrid, även om det börjar bli längesen nu redan. Jag är så trött på eftermiddagarna att jag knappt orkar starta datorn. Anyway. Kanske nästan ännu bättre än kulturen i en storstad är det kulinariska utbudet. I Madrid blev det italiensk pasta och en underbar mozzarella-tomatsallad, tapasrunda med avslut på legendariska Casa Alberto, italiensk glass med mojitosmak, spännande och annorlunda inredning och smaker på afrikanska KimBumBu och en riktig tapasfestival med queso, jamon, paella, chorizo, patatas fritas, krabba och gazpacho de la fresa. Allt på en helg och därtill riktigt god frukost i solen på terrassen och hemmamiddag på söndagskvällen. Me gusta mucho.




Kommentarer
Postat av: l

2009-06-28 @ 23:52:40
Postat av: lilla fröken

Jag älskar italiensk glass! När jag var i Rom upptäckte jag denna ljuvliga glass och jag kan inte glömma den sedan dess.

2009-06-28 @ 23:53:51
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Alexthegirl

Mycket gott där! kram

2009-06-29 @ 13:08:44
Postat av: Emelie

Men NÄR ska jag åka till Madrid? Kan du förstå att jag har planerat en resa dit sedan 2001? Sen när det kommer till kritan så blir det Paris, för minnena, språket och vännerna. Önskar att tid och pengar fanns för allt man ville göra. Nåväl, tips och vackra bilder får man aldrig för mycket av :)

2009-07-03 @ 17:59:44
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0