inspiration på en hallvägg



Vi har sagt åt honom att det var omöjligt men han lyssnar inte
säger pingvinerna till varandra och tittar på sin kompis som flyger ovanför huvudena på dem.
Att våga det tillsynes omöjliga och upptäcka att det faktiskt går, det är att leva på riktigt.

Texten i plastfickan heter Trolleende.
Den är signerad undertecknad våren 1996 och är en ständig påminnelse om vad som är verkligen viktigt och värdefullt.

Det beror helt på hur man ser på saker hur man upplever dem. Om man tar sig tid att se på världen genom guldkantade glasögon blir den vackrare och i en finare värld är det helt enkelt roligare att leva. Dalí, Joseph Frank, fotografier eller minnet av en afrikansk restaurangs speciella inredning gör att vardagen inte får utrymme att färgas grå. Och nog är det trevligare att hämta ett plåster ur en knallröd plåtburk även om fingret ömmar.
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med, vad annars kan jag väl göra...



Jag gillar verkligen de där lådorna och har spanat på de i flera år och nu när vi var i Paris så slog jag äntligen till och köpte inte minde än tre stycken, boîte à légumes sechès, riz och café. Din bobos var också väldigt fin :)



Nu håller jag på att läsa ikapp alla kommentarer och ja, tids nog hinner vi nog ikapp men det är inte det som är det viktiga, precis som du säger. Men nog är det mysigt att läsa en massa blogginlägg så här en måndagkväll, som en liten julafton ;).



Sjuksyrrestina fick också fin ceremoni i kyrkan men inte vi inte, nåja, jag fick min Parisresa och precis som för dig var det helt rätt för mig att åka iväg, annars hade jag inte alls fått en lika skön paus innan jobbet började idag.



Kramar

2009-06-15 @ 21:45:03
Postat av: Emelie

Det är min kommentar ovan!



/Emelie igen

2009-06-15 @ 21:46:28
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tack tack! Ja det är verkligen märkligt allt. Men också kul så klart! De som jobbar där är verkligen trevliga och jag känner redan att jag kommit in i gänget faktiskt :-)

Har skrivit lite mer nu på bloggen om den första tiden. I helgen åker vi till vår stuga. Ska bli så skönt att komma bort lite och framförallt att jag är ledig över midsommar! Hur har du det på ditt jobb? Hur länge har du varit ute? Grattis till dig med så klart!!!

2009-06-17 @ 20:49:57
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Nela

Den där texten skulle jag allt bra vilja läsa igen...gillar tavlan för övrigt!

2009-06-17 @ 22:39:13
Postat av: Emelie

Äntligen ska jag svara på din fråga också. Det blev en högstadielärartjänst på en ganska liten skola utanför Malmö och jag ska undervisa i eng/fra/sve. Det ska bli jättekul men oj så nervöst! Lilla jag ska liksom ha ansvar för dels en egen mentorsklass, dels för att fem klasser lär sig prata, skriva och förstår engelska, franska och svenska...huva! Men det går väl det också, liksom allt har gjort hitintills även om man tvivlar emellanåt :)



Kram Emelie

2009-06-18 @ 12:03:27
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Señorita L

Känner igen mánga detaljer där.....

Det blir kimbumbum i kvall for min del...HA! Men nat ska jag val fa for att jag missar midsommar...

beso!

2009-06-20 @ 17:43:35
Postat av: Batgirl

Nela: Klart du kan få läsa den, men jag måste varna att den fick både mig och mamma till tårar..



Señorita L: Ja, det blev där de hamnade, korten. Vad kul å testa nåt annat på den runda menyn!

2009-06-20 @ 23:35:04

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0