för en vecka sedan



Jag körde genom Västergötland med min trogna blågula Samsonite i bagageluckan och Kånken på passagerarsätet. Det blev kaffe och donut i Partille och löneprat på Landvetter. Sen lämnade jag ett iskallt Sverige för ett antal timmar i KLM's flygstolar och på Shiphol, Amsterdam. Efter alltför många smörgåsar, luktande på parfymer och en Frappuccino i sällskap med Alice i underlandet (ja, jag måste erkänna att jag inte har läst den än och det är på tiden att se om min känsla stämmer) och Henrik Fexeus tankeläsningstips landade jag tillslut på Barajas för nästan precis en vecka sen. Jag tog metron till Nuevos Ministerios och gick upp för trappan till den ljumma Madridkvällen. En ambulans kom och parkerade precis där jag satt och väntade och för en kort stund tänkte jag att jag kunde erbjuda min hjälp om det skulle behövas. Sen kom señorita L mig till mötes och påminde mig om att jag faktiskt var på plats och hade påbörjat min härliga minisemester.


To be continued..

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0