alice in reality?

VÄLKOMMEN är veckans ord. Det ord som fastnade mest i mina öron under de första stapplande dagarna i Spegellandet. Både för att så många använde det bokstavligen och för att det redan fanns små lappar överallt med mitt namn på; på klädskåpet, skohyllan, värdeskåpet, facket och på den lilla magneten på planeringstavlan. Överallt var jag inkluderad och helt plötsligt "en av alla dom".  Jag tänkte på det sista veckan av praktiken på ett av morgonmötena; att det kändes så otroligt långt borta att jag någon gång skulle bli en jämlike med alla de duktiga människorna i där rummet.

Någon namnskylt har jag inte skaffat än, det tog en dag eller två innan jag började presentera mig för patienterna som "narkossköterska" och fortfarande känns det som att jag lurar dem en smula. Detsamma gäller när min nya vita kanin, eller förlåt jag menar guide, refererar till mig som sin kollega. Jag får nog bestämt ta och nypa mig lite i armen under helgen, men det blev faktiskt en riktigt bra start.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Förstår att du hade jättebra dagar i Madrid ! De svarta "bilremmarna" är verkligen jättesnygga !

Ryck den vita kaninen i örat om han inte är snäll, eller så hör du av dig till Underlandet.

2009-06-15 @ 18:41:00
Postat av: Emelie

Visst är det underligt, kanske ännu underligare för dig, men visst jag förstår dig och är du en av alla dem så är vi två, fast på olika ställen i olika roller och av olika yrken. Och ibland är allting kaos,och jag blir mörkrädd mitt på dan. Ibland behöver jag en paus och är du hyfsat likadan kan vi gå vilse genom stan ;)



Kramar Em

2009-06-15 @ 21:58:49
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Batgirl

Pernilla: Tack ska du ha, han är faktiskt rätt så snäll, än så länge i alla fall! Men det känns bra att veta vart jag kan vända mig :-)

Ha en riktigt skön semester på bästkusten!

2009-06-20 @ 23:27:53

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0