alice surprised and suspicious

Alla som frågat mig de senaste veckorna hur det går med jobbet har fått ett smått förvånat svar att det faktiskt går ganska så bra. Jag väntar nämligen fortfarande på de där dagarna när inget går som man har tänkt sig. När blodtrycket inte orkar ovanför åttiostrecket, när luftvägarna är svåra att hålla fria eller när jag får en utskällning av personalen på uppvakningsavdelningen för att patienten inte är tillräckligt smärtlindrad. Så som det alltid gick till i Underlandet. Jag börjar nästan undra vad Spegellandet är för något konstigt ställe. Såklart måste tebjudningarna vara galna här emellanåt också.

                                           

I veckan stod jag vid sidan om och såg en nybörjare med laryngoskopet. Precis så grön (och nu menar jag inte kläderna) som jag var för ett halvår sedan. AT-läkaren fick frågor som jag för sex månader sen svarade lika förvirrat på som hon gjorde nu och när hon inte lyckades visualisera stämbanden fick narkosläkaren ta över. Det var så skönt att stå där vid sidan om, med full koll på situationen, och bara se på och assistera och hjälpa till. Att inte vara den som kan minst och den som alla tittar på under ett tappert försök att bemästra situationen utan att stressen bryter igenom. Så skönt men samtidigt så viktigt att komma ihåg den där gröna känslan. För förr eller senare kommer berg- och dalbanan att åka nedför i Spegellandet också, det är jag övertygad om.


foto: Margita Svensson

 En grön Alice fullt fokuserad under den praktiska examinationen,
med tanken långt bortom ergonomi..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du har det bra i spegellandet !

Ha en fortsatt bra sommar !

/ P i underlandet

2009-07-12 @ 21:55:33
Postat av: Sôffie

låter som du har det bra i spegellandet!Toppen det!

Kramar

2009-07-12 @ 22:07:40
Postat av: Emelie

Vad underbart kul att höra att allt går så bra och du verkar trivas...visst gör du det? Det är häftigt det här, nu är det du som kan, som vet, som har koll. Grymt.



Kram

2009-07-12 @ 23:14:34
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Veronica

Jag är helt övertygad om att du sköter dig galant! Och du, det där med att vara sällskapsdam passar mig perfekt- när som helst!

Kram kram

2009-07-13 @ 09:47:43
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Kul att det går så bra för dig!Fast det visste jag att det skulle göra:)..På väg mot level 2 förstår jag..du har ju börjat tänka på arbetsställning!Får du nåt ledigt?Om inte så hoppas jag att du hinner njuta lite av sommaren Jag är inne på en 2 veckors sväng-sedan semester igen..kan väl börja räkna ner efter denna första natt..

2009-07-14 @ 06:24:08
Postat av: Lisa

Tack för dina kloka ord hos mig, det är nog sa att jag har flera hem helt enkelt.



Vad skönt att det gar bra pa jobbet! Da behöver du inte "latsas" längre ;)



Kram Lisa

2009-07-14 @ 17:44:16
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Batgirl

Tack ska ni ha! Igår blev det förstås lite mer action eftersom jag skrev att det var lugnt.. vi fick dra i akutsnöret, men det gick ju bra det med.



Ha en fortsatt trevlig semester ni som har det!

Jag ska iaf ha en vecka i augusti

2009-07-15 @ 23:20:48
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Aha..akutsnöret..du drabbas alltså fortfarande :)..blir du gladare om jag säger att drabbas gör jag med lite då och då efter så där 20 år på banan..

2009-07-18 @ 00:08:35

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0