dagar i juli

Den två veckor långa värmeböljan känns kanske avlägsen och bortsköljd av regnet och de gråa skyarna. När det begav sig var det dock alltför varmt att sitta långa stunder vid den värmeutstrålande datorn och jag hade fullt upp med att ha sommar även fast jag jobbar. Det såg ut ungefär så här i ord:

Matlådeluncher utanför sjukhusets varma väggar, grillning av chorizo och majskolvar och somrig jordgubbspaj. Cykeltur till Mörudden vid Vänern med premiärdopp och sena jasmindoftande kvällspromenader. Kjolar, linnen, klänningar och sandaler. Jordgubbsvin, ananas, vattenmelon och potatisskruvar på balkongverandan, ceasarsallad och rosé i hamnen, öl på Kungsgatan, bruschetta på Casanova och glassbägare i massor. Stadsträdgårdens skugga, balkongdörrarna på vid gavel hela dygnet och pocketboken i knät. Måsskrik och fläktsurr och Marit Bergman i stereon.

Nu tittar solen fram för första gången efter dagar av ihållande regn. Paraplyet har fått en och annan dusch, gummistövlarna fått känna på asfalten och dagar när hjärnan inte varit med på morgonen har plastförkläden och blåa plasttossor varit en liten räddning på hemvägen. Nu får det gärna vara uppehåll ett tag. Jag har mer somriga saker att göra.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Håller helt med! Kom tillbaka solen, dock får det gärna vara lite mer "lagom" värme så att man står ut med att jobba. Kommer bli ännu viktigare att man kan hitta på nåt på kvällen då man jobbar, så inte resten av sommaren försvinner. Har lite jobbångest inför veckan, men blir lättare då man tänker att inte sommaren är slut bara för att semestern är det.

2009-07-12 @ 20:21:11
Postat av: Batgirl

Camilla: Det är bara att lära av mig! Vi ska självklart ha massa mer sommar även utan semester

2009-07-12 @ 20:46:48
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Emelie

De här orden förstår jag, vartenda ett. Och ja,jag har också mer sommar att göra så let it shine ett tag till ;)

2009-07-12 @ 23:16:32
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0