en smak av god helg

Jag börjar vänja mig vid det här med fredagskänsla och helgledighet. Att slippa ta med sig frukost till jobbet, äta tårta och sluta kvart över två. Smaka på värmländsk glass i italiensk stil och sitta i museieparken på en filt i flera timmar och bara prata. Fortsätta med en spontan club toast på Bishop's soltrerrass och en promenad runt den kvällspigga stan.

Lördag med sovmorgon och frukost framför Nyhetsmorgon. Handla sushi i Haga och sitta på balkongverandan medan regnet öser ner utanför.

Gå upp vid åttatiden och ta cykeln till stan för en lång söndagsfrukost på Stadshotellet med tidningar, croissanter, lax och goda marmelader. Kanske blir det färskpotatis med fetaost och jordgubbssalsa sen om jag nu orkar göra någon egen insats i köket denna helgen.






This is for Fer: This weekend has tasted real good: italian style ice cream and club toast on Friday, sushi on the balcony on Saturday and Sunday breakfast at a hotel.

Kommentarer
Postat av: vesna

gott =)

2009-07-19 @ 20:58:16
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Veronica

Verkar som om helgen gått i matens tecken!? Mysigt värre!

2009-07-20 @ 10:00:25
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Leena

Den 8 augusti är det Glassens Dag i Hjo... Bifogar länken till de smaker som serverades i fjol. Sonen E var där då och ringde från bilen att lakritsglassen var att döööö för. http://www.osterhagenglass.com/pix/smaker.jpg



Är du i krokarna, häng med dit! Nog skulle man kunna tänka sig att få ett och annat bra foto av omgivningarna och glassarna.... ;o) Nu ska jag i väg med Fader L och "vattna" Syster M:s katter.

2009-07-22 @ 16:15:43
Postat av: Alexthegirl

Låter som en härlig helg! Kram

2009-07-27 @ 13:08:21

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0