back on(in)line

En kväll i mellanstadiet åkte jag och señorita L till leksaksaffären och köpte våra första. De hade lila hjul och kallades för rollerblades. Senare skulle de bytas ut mot rejälare exemplar från sportaffären och lystra till namnet inlines. De har slitit asfalten på Bäckarundan under åtskilliga rundor och de har släpats tvärs över Atlanten för att känna på pulsen och bekänna färg  i Central Park.


Gårdagkvällen var ljummen. Det gick fort när skären satte hjulen i rullning och benen mindes trots att det var allt bra längesen sist. Den där speciella känslan av att nästan flyga fram på asfalten. Susade förbi fält med råg och havre och förbi hagar med små shetlandshästar. Vattnet i sjön nedanför vägen glittrade i kvällsolen som inte riktigt lyckades gömma sig bakom de ulliga molnen. I dikeskanterna trängdes mjölkört, blåklockor och utblommade lupiner. Det luktade nyklippt gräs från trädgårdarna och en traktor gav ifrån sig ett tuffande ljud. Nyfikna, närgångna myggor och mersmak i benen gjorde pausen borta vid strutsfarmen kortvarig.

Rätt ut på landet och lugnet och in i endorfinruset med härlig fart.


Det var inte sista gången i år.


Kommentarer
Postat av: Señorita L

Blev inspirerad, maste ut jag med sa fort jag far tillfalle!!

Vi ses i veckan!

Kramar

2009-08-02 @ 16:16:22

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0