min tillfälliga favorit

I mellan- och högstadiet kunde jag ha tight polotröja under tröjor och västklänningar (..!?), ja jag hade till och med ett tunt tight läderband runt halsen ett tag där när det begav sig. Sen följde en lång tid då jag varken kunde eller ville ha halsduk när det var minusgrader ute. Hellre bar om halsen och frysa än något som satt åt det minsta runt nacke och luft- och matstrupe. Men så, vid första besöket på El Rastro-marknaden i Madrid hade jag plötsligt köpt mina två första sjalar. Jag behövde visserligen ganska lång inskolning i sjal-använding, men sen ett år eller två tillbaka har det tagit fart och min samling har raskt ökat med tresiffriga procentsatser. Ibland är det svårt att stå emot när jag ser en jag vill ha, även om jag egentligen inte behöver någon ny. Behov är ju relativt.. färger, mönster och material.. det finns ju faktiskt en sjal för varje tillfälle, varje stil och varje plagg och den kan förändra en hel outfit. Min samling är troligen bara blygsamt påbörjad. Senaste tillskottet är från Lindex förra helgen och den har fått hänga med hela veckan.

Kommentarer
Postat av: Señorita L

Haller verkligen med!! Det finns en sjal for varje tillfalle!

2009-12-12 @ 14:30:48

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0