sofo and so on with sofy

På fredagen tog jag med mig Christer, Jason och Ametist i bilen och lyssnade på Musikhjälpen mot malaria i P3 hela vägen non stop till Nynäshamn. Pendeln och tunnelbanan tog oss sen till Globen för lite julstämning tillsammans med kungen, prinsessan Madeleine och en hel massa andra människor som kommit dit för att lyssna på herr Jöbacks version av jul. (I morgon,22/12 kan man se hur det lät i svt 2 kl 20.00). Sen övade vi oss under några timmar på att vänta tålmodigt på försenade tåg på Stockholms central.

Dagen därpå var en sådan trevlig, kravlös och spontan dag. Vi gick omkring på gatorna söder om Folkungagatan och upptäckte alla små butiker och second-hand affärer och tog oss tid att titta utan att ha bråttom. Efter lunch i Saluhallen ledde Götgatan oss ner mot Slussen och några stationer senare var vi på Östermalm. I skyltfönstren där fanns inte samma sorts utbud som på söder, men väl världens sötaste miniatyr-tivoli och skridskobana. Snön började falla med stora flingor när vi gick förbi Humlegården på jakt efter en speciell julkula. Kulan fann jag på Nordiska Kompaniet i julskrud och dessförinnan hade vi hunnit med lite glöggmingel i en nyinflyttad lägenhet på Engelbrektsgatan.

Ja, Stockholm låter trevligt till och med bara på namnen och som alltid när jag byter till en ny inspirerande miljö får jag ny energi och idéer jag aldrig trodde skulle bo i mitt huvud. Sofy sa att hon inte skulle kunnat ha just en sådan här dag med någon annan än med mig och det kan nog stämma. Det var vår dag och den var riktigt, riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härliga bilder att komma i julstämning till!

2009-12-22 @ 01:30:30
Postat av: Alexthegirl

Låter som att ni hade en riktigt bra helg! kram

2009-12-22 @ 12:15:29

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0