mandelmassa, apelsinskal och hasselnötter



En gnistrande Luciadag blev det och ljuset kändes faktiskt lite närmare. Bullarna med fyllning av mandelmassa eller apelsinskal och hackade hasselnötter har legat och väntat på den här dagen sen innan första advent. En och annan har förstås provsmakats för att se att de var goda nog. Och det var de minsann. Bilden på mellansyster och mig har jag framme året om men jag har inte riktigt reflekterat över att det var visst ett ganska allvarligt Luciatåg vi två. Eller så var vi trötta på att lussa vid det laget, särskilt om det var pappa som stod bakom kameran. Men det är inte därför som lillasyster håller händerna sådär.. hon trodde minsann att det var så man gjorde.


Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk vad tiden går!!

Det finns många minnen från lussekattsbak o luciafirande från er barndom. Känns skönt att ha fört vidare lite traditioner in i 2000 -talet hos vuxna döttrar. Fortsätt o mys dag för dag så syns vi på sjävlaste julafton.

kram från mammma

2009-12-14 @ 12:23:45
Postat av: Nela

Jag har också bakat minsann! Fast var visst inte lika noga med designen på katterna som vissa andra...=) Blev det ingen mask/larv i år då? Kram

2009-12-14 @ 17:24:29
Postat av: Åsa

Det är så fint det där kortet! Har också tagit kort på ett litet lussetåg i dag med en tomte som hade både stjärna och tärneljus. Han har tränat på sångerna i en hel vecka och sjöng stolt -Staffan var en sprallig dräng, vattna sina fåglar fem...

2009-12-14 @ 19:32:41
Postat av: Camilla

Mamma: ja, kommer du ihåg den gången (det kanske till och med är den som är på kortet) när jag promt ville ha tjockt guldglitter..



Nela: det spelar väl ingen roll hur de ser ut om de smakar bra! Faktiskt så gjorde jag ingen larv i år. Ett aktivt beslut. eller jag orkade inte.. :-)



Åsa: Men så gulligt! Den texten var ju riktigt bra!!

2009-12-15 @ 21:27:23
URL: http://batgirl.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0