morning has broken

Jag hörde Cat Stevens i morse, ja i huvudet i alla fall. Precis när jag vaknade drömde jag att jag hade försovit mig men sen gick jag lugnt upp den tid jag faktiskt tänkt för en gångs skull, utan att snooza tills det egentligen är alldeles försent. Därför hann jag med att upptäcka hur härligt solen lyste in genom vardagsrumsfönstret, hur trevligt det kan vara att göra en caffe latte, ruby breakfast juice från Tropicana och dansk rågbröd med gruyere-ost och björnbärsmarmelad en vanlig tisdagsmorgon och hur mycket trevligare frukosten smakar en stund i soffan framför Nyhetsmorgon istället för på stående fot fem i sju. Kruxet är bara hur jag ska komma ihåg det här kvart över sex i morgon bitti..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Gillar dina bilder, morgonstund har guld i mun!!!

Katten ser rysligt trött ut...

Ha det bra

Kram

2009-08-26 @ 19:26:35
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Jag måste ta och hänga upp LP skivor på väggarna nu snart. Varje gång jag ser det nånstans tänker jag alltid att det är så otroligt snyggt! :)

2009-08-30 @ 12:29:19
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag kommer aldrig lära mig gå upp i god tid! Är så sablans morgontrött. Ja, kvart över sex du...kom igen när det är tio över fem haha. Då får jag gå upp när jag jobbar dag. Börjar kvart i sju. Då snoozar jag i den mån det går för att inte väcka sonen som trippat in under natten. Sen är det bara upp och klä sig, kasta i sig en macka och göra sig lite fin. Men när sen dagen lider mot sitt slut är det ganska skönt att jobba dag. Kvällarna är absolut inte alltid lugnare än dagarna. Och det är inte jättekul att komma hem tio på kvällen. Du trivs bra, verkar det som? Härligt. Jag ska börja nytt jobb nu eftersom jag inte fick förlängt mitt sommarjobb. Känns alltid lite läskigt med nytt...

Ha det gott!

/Kristina

2009-08-31 @ 23:00:34
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: maria

Bara titta på dina härliga bilder som väcker sådan lust att gå upp klockan 6 varje morgon!

2009-09-02 @ 16:36:15

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0