d: it is written

I mellanstadiet skrev vi häften om olika världsdelar. Jag gick till resebyrån och fick kataloger och klippte ut bilder och skrev och klistrade. När turen kom till Asien förundrades jag över den vita magnifika sagobyggnaden och bestämde mig för att om jag någon gång ska åka till Indien, då ska jag se Taj Mahal. Igår såg jag så mycket mer. Det är alltid en risk att gå och se en film med för höga förväntningar, men med Slumdog millionare infriades förväntningarna med lätthet. Allt mellan skratt och förfäran rymdes under de två timmarna och de åtta Oscarstatyetterna var verkligen välförtjänade. Taj Mahal, ett av världens nya sju underverk, är fortfarande med på min lista och nu jag har lärt mig att hålla i skorna när jag väl kommer dit..


bildkälla

Kommentarer
Postat av: Veronica

På min lista med!

2009-04-23 @ 11:09:42
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Señorita L

Haller med dig, gick nöjd ifran biografen efter att ha sett den filmen!

2009-04-26 @ 13:53:14

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0