skattjakt till blåsippsbacken

Något som är minst lika roligt som att själv bli firad över trettiostrecket är att göra detsamma för någon annan: Planera, förbereda och göra dagen alldeles speciell. Oj så roligt! Söndagen blev en spännande jakt efter ledtrådar på väg längs Vänerns södra strandkant. Jordgubbsvinet låg i bäcken på kylning och presenterna upphängda i trädet. Picknickfiltarna var utbredda i solen och bergsprängaren spelade bortglömd musik från radio city love songs och gamla blandband. Ett förseglat brev från dåtiden, födelsedagsbarnets favoritfika i tårtversion och Varuhusets alla karaktärer återupptäckta. Det var barnfamiljerna, pensionärerna och vi. Det var kalas i blåsippsbacken.




This is for Fer: We celebrated Å´s birthday, in Mariestad, during the Easter weekend. The wheather was wonderful and we had planned for a picnic and lots of surprises for her!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Måste bara börja med en stor komplimang till underbart fina och talande bilder, igen. Sen verkar det ju som att du har världens bästa vänner (och är en själv!). Så otroligt mysigt och påhittigt!



Förresten har jag precis lånat de två första dvd:erna av Varuhuset av en nostalgisk vän som stod först i kön när de släpptes. Det ska bli en kul helg med många igenkännande skratt hoppas jag. Om jag hinner, har visst råkat boka in både fredagsspelande vänner på lokal krog, teaterbesök, arbete och lägenhetsvisning...gulp, varför gör man alltid så?



Vad har du för helgplaner?



Kram Emelie

2009-04-17 @ 08:59:23
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Vad härligt det lät! Och vilka underbara bilder sen :)

2009-04-18 @ 13:24:54
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag som inte är förtjust i tårta (gillar inte grädde) ser ju gärna chokladbollar med ljus i på min födelsedag med.

Ni verkar ju vara ett härligt gäng vänner.



Apropå växter, har du också svarta fingrar istället för gröna? :)



Kram

2009-04-18 @ 14:51:13
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Vilken fin tårta med chokladbollar och MER-förpackningar. :) Trevlig helg!

2009-04-18 @ 17:00:50
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja jag håller med dig. Biggest wake-up call - med ens är det solklart varför tjejer spyr för att bli smalare och kvinnor sprutar in botox för att hålla sig yngre - man får ofta inte en chans annars. Man måste liksom passa in i en viss mall.



Kram

2009-04-19 @ 12:15:28
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0