words and thoughts and thanks

Jag skriver här först och främst för mig själv. För att få utlopp för kreativitet, fånga fina stunder och samla positiv inspiration. Ända sen vår ABC-figur "Basken" fick ge sig ut på åtskilliga äventyr via min penna på lågstadiet, har språkglädjen varit en trogen följeslagare. Känslan när orden kommer till liv liksom av sig själva är speciell och genom att skriva här håller jag den levande. Dessutom får kreativiteten nu också rejält nytt bränsle via kameralinsen, vilket är riktigt roligt. Men även om jag gör det för mig själv i första hand så blir det ändå så mycket roligare när man får något tillbaka. En reaktion från någon som har läst, tänkt och säger det i en enkel kommentar. Det betyder en hel del. Faktiskt. Och nu har jag dessutom fått en utmärkelse av bästa Mademoiselle Moyenne. (Hon är snart färdig språklärare och det känns nästan som jag är tillbaka i skolan och har fått högsta betyg.) Tack för det!


[fabulous-blog_33580631.jpg]

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, ja de där guldstjärnorna man fick på den tiden var ju allt!

2009-04-09 @ 11:21:15
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Maria

Förstår precis!

2009-04-09 @ 21:06:30
Postat av: Emelie

Haha, vad kul att du känner så! Jag säger som jag brukar, jag läser bara bloggar av hög språklig kvalitet, resten ger mig magsår ;) Jag ska dock försöka att inte säga så till mina elever men däremot hoppas jag kunna inspirera dem till att känna skrivglädje. Så länge fortsätter jag läsa dina underbara inlägg!



Kram Emelie

2009-04-10 @ 15:34:18
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Lisa

Den är du värd!

2009-04-16 @ 20:53:47
URL: http://parislisa.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0