kvintetter

Lilla J har skickat en utmaning till mig och visst måste man ta sig an utmaningar. Annars är man bara en liten lort.. (..nej, jag har inte sett på Bröderna Lejonhjärta.. det bara ploppar upp citat lite slumpmässigt sådär..) Jag gör den dock lite på mitt eget sätt.. det är en utmaning i sig det också! Sen struntar jag lite i reglerna men jag tror att det går bra ändå..

Kina, Malta, Corsika, Nya Zeeland och New York är 5 underbara platser där jag varit på semester, jag är lycklig nog att kunna rabbla många därtill men det finns ändå åtskilliga fler på väntelistan..

Jag har inte det mest imponerande utbudet av jobberfarenhet på mitt CV. Kan knappt skrapa ihop 5 olika: jordgubbsförsäljare, tidningsförsäljare (ja okej då, det var min systers jobb, men jag hjälpte henne ibland, vi drog en pulka full med tidningar runt kvarteret om söndagarna), mat- och städtant, sommarjobbare på servicehuset Myran och "den som ska få allt att flyta på en vårdavdelning" - aka sjuksköterska.

Jag tror de flesta har samma utbud i sina handväskor så istället för att jag ska rabbla 5 av mina saker så kan ni titta i er egen (och kanske passa på att rensa lite!) man kan föresten inte ha för mycket saker om man håller på å byter väska så ofta som jag gör..

I min frys finns fler än 5 saker, men några av de godaste är bullar (med mandelmassa och kanel), trattisar (äntligen!), jordgubbssylt (som jag gjort själv), glass (vem vet när man gör paj nästa gång..) och lammfärs (vad ska jag göra med den?)

En blå tågskylt som det står KARLSTAD på, isskrapor (jag är redo!), kassetband med Mamma Mia (ja! jag vill ha en bil med CD i...), tratt för spolarvätska (fortfarande redo!) och säkert massa parkeringslappar (varför blir de hela tiden fler och fler?!) Det är 5 saker som blev kvar efter att jag rensat i min bil.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur tycker du att jobbet som utb. för dig till verkar utifrån fältstudierna? Nåt som kan passa dig?

/ en nyfiken

2008-09-22 @ 17:29:33
Postat av: Batgirl

Ja, jag har faktiskt verkligen inte blivit avskräckt efter fältstudierna och det är nog ett bra betyg när det gäller mig.

Det är inte alltid så att jag känner att något är helt rätt från början, men om det inte känns helt fel så är det ofta ändå ett ganska bra tecken!



Hoppas det inte var ett allför krångligt svar.

Det känns spännande och roligt i alla fall :-)

2008-09-22 @ 23:17:02
Postat av: Lilla J

Ha ha ha, du är som värsta scouten! ALLTID REDO! Good girl!

2008-09-23 @ 08:16:45
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Mademoiselle J

Åh, du har listat fem platser som jag jättegärna vill åka till! Förhoppningsvis blir det besök på två av dem sommaren som kommer. :)

Och sjuksköterska är mitt drömjobb! Ska bara klara matten först, sen så...

2008-09-23 @ 17:46:58
URL: http://mademoisellej.wordpress.com
Postat av: El crítico

Bästa blogg-inlägget på länge! tyckte om att läsa :)

2008-09-30 @ 19:38:38

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0