take a book around the world

Som så ofta när man letar efter något dyker andra saker istället upp. Nyckeln kom slutligen tillrätta. Hade det inte varit för att den varit borta skulle jag inte upptäckt samlingen av bokmärken från hela världen. De låg i en av alla de där lådor som är så svåra att tömma. För de är fyllda av minnen av en annan tid och från andra platser:

Bussresan genom Europa till Italien och ett stopp i Innsbruck för en titt på det gyllene taket. Resan där jag var huvudet längre än alla japaner när vi upplevde Niagarafallen från Canadas sida. Och gången då bussen tog oss till de hemlighetsfulla stenarna på den engelska landsbygden och till staden där Shakespeare en gång andats. Alla vändor till biblioteket i Tarrytown, NY och uppför backen till Marymount collage. Turen till Australien som vi fick på köpet på väg till en helt annan kontinent och museer i London, Rom och Madrid har alla tjänat på mitt samlande. Det har jag slutat med nu. Att samla alltså, inte att resa, fast det känns nästan som det också. Det rycker i vingspetsarna.



Un viaje para Madrid el próximo otoño, por favor..

Kommentarer
Postat av: Señorita L

...y Madrid también te espera con muchas ganas...

2008-09-17 @ 23:54:57

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0