infinity in the palm of your hand

Den här skulle jag kunna ha på min vägg. Jonas Peterson tar helt fantastiska bilder down under.. (Brisbane, Australien) och om man vill ha fotoinspiration är hans blogg full av det. Den här påminner mig lite om en bild som pappa tagit av mig och syster M på Öland för en evighet sen. De förmedlar båda en sådan fin stämning och det är väl ofta det som gör ett foto speciellt. 




Var tvungen att leta upp pappas bild och ta en digital kopia av den. Om det sitter liite grann i
generna det här med talang kanske jag har en viss chans i alla fall.. för fotande alltså..


"To see a wold in a grain of sand
And a heaven in a flower
To hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour"
- William Blake

Kommentarer
Postat av: V

Först; tusen tack för de orden :) Sedan måste jag säga att det är något fantastiskt över svartvita bilder. Man kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Underbara bilder, båda två.

2008-09-14 @ 20:31:09
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack så mycket o jag kan bara säga dito - ser att vi är bloggbesläktade själar. Hittar mycket jag gillar att läsa om härinne med - Silverfisken ligger för övrigt som nummer ett under mina favoriter. Det finns ingen som skriver som han, alltså hans ton. Aaah!



Nu ska jag hoppa in i duschen, göra en leverpastejmacka (fått dille på det nu när jag väl är hemma i Svedala!) o ladda för Bridget Jones på trean. Perfekt avslutning på en lat söndag.



Ha de bra!

Kram Mia

2008-09-14 @ 20:37:53
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Alexthegirl

Vad fint!

kram

2008-09-15 @ 19:47:31
Postat av: GuessWho

Hmm, undrar var man har gjort av originalet till den bilden? Kanske läge att leta fram i vinter för att digitalisera..

:-)

2008-09-16 @ 09:52:31
Postat av: Señorita L

Jag kommer ihag det dar fotot....fantastiskt fint!

2008-09-16 @ 23:39:48
Postat av: Batgirl

Alexthegirl: ja eller hur!



GuessWho: :-D



Señorita L: Hmm.. kommer ihåg? Jag fick iaf idén att fota det från din. Vill ha den där söta bilden på oss!

2008-09-17 @ 10:39:17
Postat av: Mr. T

Är inte det här kortet vid stranden lite väl gammalt

2008-09-17 @ 21:46:45

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0