följetongen i soffan fortsätter

Det fungerade inget vidare med bärplättar och kardemummakaffe heller, även om det låter som det skulle göra det. Men lite glad blir jag ändå av den röda koppen och den enda Koka tallriken som finns kvar. Sympatier i soffan har jag också. Annorlunda att se vardagen från deras synvinkel, men dagar i horisontalläge är dock ganska uttröttande och enformiga. När blicken inte är sluten eller riktad mot tevens oändliga brus är det väggen bakom soffan som synas... Det är nog visst dags att göra något åt den. Pojken och hästen och Audrey ser lite ensamma ut där de står. Fast det får vänta tills dimman lättar. Tills dess får det räcka med att utforska nya Coldplay (tack vare señorita L) och Hello Saferide och kanske till och med lite countrytoner av Kasey Chambers och Shane Nicholson. Det kräver som tur är inte lika mycket muskelstyrka.






Kommentarer
Postat av: Gracel

Coldplay låt nr 7, ettan på tracks, har både jag och en viss fröken fastnat för.

2008-10-01 @ 18:42:33
Postat av: Mia

Musik är balsam för själen, det går inte att upprepa för ofta. Funkar alltid.



Måste tillägga att det var en piifg kopp att dricka ur när man är sjuk. Prickiga koppar är jag för! Annars är jag inget fan av prickar.



Krya på dig!

Kram Mia

2008-10-01 @ 18:49:34
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Tandläkarväder. Förstår precis vad du menar med det ordet...



Bärplättar och kardemummakaffe lät så underbart gott. Det skulle jag gärna blivit bjuden på. ;)

Och koppen är helt ljuvlig. Det ser ut som en flugsvamp. Älskar det mönstret med rött och vita prickar på. Du har en riktig höstmugg!

2008-10-01 @ 19:46:52
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Designtjejen

Hoppas att du har haft en mysig onsdag!

Kram

2008-10-01 @ 22:20:22
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Veronica

Krya på dig!

2008-10-02 @ 15:43:43
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Pr.

Coldplay är ju aldrig fel men jag tror nog att man får mer ut av att lyssna på X&Y.

2008-10-05 @ 13:03:31

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0