radiosommar

I onsdags presenterades årets sommarpratare i P1.  Jag tänker alltid varje år att det vore kul å lyssna på åtminstone endel av programmen, men det är svårt att få till. Det är mitt på dagen och när jag inte har semester går det inte att lyssna vare sig man jobbar dag eller kväll. Men den nya tekniken gör det ju lite lättare. Man kan bli påmind via sms inför varje program eller inför de som man särskilt valt ut och man kan ladda ner en "Sommarradio" och lyssna i efterhand.

Ska nog göra en lite större ansträngning i år. Det hjälper ju att semestern precis har börjat! Och jag blev inspirerad idag när jag tjuvstartade med att ladda ner ett program från 2006 till min mp3-spelare (åå skulle vilja säga: "till min I-pod".. ). Jag satt på bryggan vid Sandgrundsudden och lyssnade på när Helen (vem annars den här helgen.. haha.. se föregående inlägg) pratade om sång och om sin uppväxt. Ja, inspirerande är det!

Några som jag spontant vill försöka lyssna på i år är: Fredrik Lindström, Lars Winnerbäck (hmm.. inte heller det så oväntat kanske), Tina Nordström, Mattias Klum, Jens Lapidus och Carin Götbland, men det finns säkert många andra intressanta som gömmer sig i den där listan. Återstår att se... eller förlåt, jag menar höra.

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0