liten lime



Det har kommit en miniliten version av Sigvard Bernadottes Margretheskål från Rosti. En jättesöt på en halvliter.
Gracel har redan en i lime och jag vill också! Det vore inte heller fel med den största på 4 liter..

Mina fyra skålar som jag har är faktiskt helt andra storlekar från 1,5 till 3 liter och ibland kan man faktiskt behöva en mindre eller större. Dessutom är måånga härliga färger viktigt för trivseln i köket för om kocken inte trivs blir maten tråkig.
Slutsats: det behövs minst två skålar till, för tråkig mat vill inte jag äta i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Gracel

Jag skulle vilja ha den smala höga varianten också, den verkar så bra att använda när jag tex ska mixa mat till Ntando eller om jag ska vispa någonting, för att undvika att skvätta ner.....Skönt att du har semster nu förresten...Vi hörs

2008-06-13 @ 13:22:23
Postat av: C.S

Ja, den också! Vill med!!

Vi ringer för planer snart!

2008-06-14 @ 16:05:06
Postat av: Leena

Ahh... Jag kanske kan viska din önskan LS:s öra... någon "dag" finns det väl då sådana där passar som present? Jag väntar på att limerosaorangefemtiosextiotalsstilen går över - sedan köper jag likadana. Jag har överlevt (med nöd och näppe) de nämnda årtionden med det vidriga, obekväma, närapå hälsofarliga modet.... Men skålarna finns väl i VITT?

2008-06-23 @ 10:51:02
URL: http://haringenmenväntabara...

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0