inte alltid som man tänkt sig

Torsdagkvällen blev inte riktigt som vi planerat från början, men väl trevlig ändå!

Vi skulle premiärprova den nya bussbåten och se stan från vattensidan. Starten går från Café Slusswakten och tar vattenvägen runt staden. Man kan gå av på diverse hållplatser men sitter man kvar hela vägen tar det knappt en och en halv timma. Just när vi skulle prova var båten förstås försenad å vi skulle inte kunna få mat i magen förrän efter halv nio. Nej, det fick bli en annan gång. Mat är viktigt!

Det blev mat på Ankdammen direkt istället. Eller ja, maten kom inte direkt... Solen visade sig från sin bästa sida, den stora uteserveringen var fylld av långlediga människor och servitriserna hade fullt upp.. Tur är väl att värmen har en konstig dämpande inverkan på hungerkänslan..för C gick och försåg sig av grillbuffén och jag väntade på min halloumi..och väntade.. och sen lite till... De hade missat min beställning!
Nåväl, servitrisen var så förlägen och söt och ursäktade sig så mycket och bjöd istället på en gratis grillbuffé så det gick ju inte att bli arg för det!

Lille Qasper fick plats på bryggan utanför serveringen..Han tycker också om utsikten

Lille Qasper fick en plats på bryggan vid serveringen och gillade utsikten

Får inte jag någon smakbit..?
Kan jag inte få smaka..snälla?

Underbara färger på hemvägen
Underbara färger på hemvägen

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0