guldkantad midsommardag

Igår var det biopremiär för "Sex and the City-filmen". Innan sågs vi på Arena och beställde självklart Cosmopolitans. Alla var så fina i kjol- och klänningstyger och höga klackar. Jag var svart-vit med ceriserosa accentfärg och hade vippig kjol med brett skärp i midjan och 7,5 cm klackar (mina hälar är vanligtvis klistrade till marken i ballerina- eller gympaskor så det var en ny upplevelse, men faktiskt inte så tokigt). Så roligt att se så många finklädda både i salongen och på filmduken för en gångs skull. Man borde inspireras av Carrie och klä upp sig oftare och göra vardagen roligare (säger jag som nu sitter här i tofflor och mysbyxor sydda i sexan..)!

Såklart att den var bra! Hade inte väntat mig något annat, men som det stod i en recension; man måste ju förstås ha sett serien endel för att uppskatta filmen till fullo. Den är ju som en förlängnng och ett avslut av serien, ett bra sådant! Det bjöds på både ordentliga skratt (särskilt. vid ett speciellt tillfälle i Mexico...) och tårfyllda stunder precis som det ska vara i en sådan film! Nu ska jag låna alla säsonger och frossa, för visst ger det mersmak..
En liten tripp till "the Big Apple" vore inte heller fel..


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0