flavour by kling



I eftermiddags hade jag velat ha en Pop 74. Den smakar sommar och minnen från baddagar vid Snapen. Den räcker så länge också.. först äter man lagret med chokladen runt om och sen kommer den läskande apelsin-isglassen..


Det finns bara några ställen häromkring där man kan få tag på glassen med stort K. Var inne på "Mat och muffins" idag. De hade ingen isglass dock, så det fick bli en M400. Inte min vanliga favorit, men utbudet var inte så stort. Dags snart för en tur hemåt så man kan välja på alla sorter och smaker man vill och utan att behöva leta länge!
Har till min stora besvikelse upptäckt att de inte verkar ha öppet den lilla cafékiosken i Stadsträdgården i år. Där som jag stannat förbi så många gånger på väg hem från jobbet för att det är så trevligt att sitta där i grönskan och äta Klings lösglass: polka, lakrits, ägglikör, blåbär, choklad-kola...
Den har något extra den här glassen (och det är inte bara för att jag är lokalpatriotisk), den smakar mer och godare helt enkelt och de har favoriter som håller år efter år.

Om det är någon annan glass jag skulle vilja smaka i sommar så är det den som jag och mamma åt i Hjo häromåret. Österhagen heter den och de har egen småskalig tillverkning i den lilla mysiga trästaden med servering bland annat i Gula paviljongen vid Hjo-ån. Vilka smaker det var! Valde man lakrits så var det verkligen det som det smakade! Ett mycket gott minne från detta trevliga sommar-utflyktsmål vid Vättern.



Kommentarer
Postat av: Señorita L

Haller helt o hallet med, det ar nagot alldeles sarskildt med Klings glass. Den ar godast helt enkelt. Choklad-kola ar min favoritsmak.

2008-06-29 @ 23:50:30
Postat av: señorita L

Haller helt och hallet med, det ar nagot alldeles sarsklidt med Klings glass. Den ar godast helt enkelt!

2008-06-29 @ 23:53:07

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0