en smula festkänsla

Det var jobbfest i onsdags. Det tråkiga med vårt jobb är att att det ALLTID är någon som måste jobba ändå.. Denna någon var bland andra jag den här kvällen. Det är trist förstås att missa, men när man vet långt i förväg så ställer man ju in sig i tanken på det ändå.
 
Jag fick dock för mig på förmiddagen att jag skulle fixa lite feststämning till oss ändå.
På bokrean hittade jag en alldeles underbart inspirerande bok om smulpajer av Elisabeth Johansson med jättefina bilder av Nisse Peterson. Ja, så jag satte på ugnen i värmen och gjorde paj med solen från takfönstret i nacken..Det var äpplen med smak av citron och vallmosmulor.

 Hann inte ta någon bild på en för den kom ur ugnen kvart över ett och jag börjar egentligen halv två... Den fick åka till jobbet i cykelkorgen, insvept i handdukar och när vi skulle smaka på den vid halvsju-tiden så var den fortfarande lite ljummen..
Mycket uppskattad och god!




Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0