en nedringd radioväxel säger allt

Har hämtat mig efter att ha läst "Tusen strålande solar"...den var riktigt svår att lägga ifrån sig. De säger att "Flyga drake" är ännu hemskare, hoppas verkligen att det är värt det ändå. 

 
566730-35Nu tänkte jag tillslut läsa "Tätt intill dagarna" av Mustafa Can. Har  gått och funderat på att köpa den och läsa sedan jag hörde talas om den. Så fick jag ett presentkort på Akademibokhandeln och passade på att välja den och tre andra pocketböcker inför Valenciaresan.
Det hade ju tydligen blivit en explosion av positiva kommentarer från lyssnare som ringde efter hans program i P1:s "Sommar" för några år sen. Dessutom fick han Stora Radiopriset och Ikarospriset för sin insats. Här kan man visst lyssna på programmet! (teknikens under!) Kan inte bestämma mig om jag ska lyssna på det före eller efter boken..
Han hade i alla fall bland annat pratat om sin mor och hennes liv och det är om detta som även boken handlar. Hon föddes i Kurdistan och dog i Skövde och gjorde nog många slags resor genom livet. Ska bli spännande läsning.

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0