när det blir varma sommardar.. för sjunde gången..

..ja jösses! Lasse har varit på Karlsholme tre gånger nu. Första gången var nog snart 10 år sen det. Oh my! Dessutom har det varit fler konserter i Västergötland, Västmanland och Värmland..

Men har karln något kontrakt med vädergubbarna? Hur kan det alltid vara strålande väder när han spelar sommartid? Kanske behövs för att väga upp de gråa (dagarna) texterna..

Maia var ett av hans bättre förband. De var så fina där på scenen hon och hennes bandmedlemmar. Gossar i vita skjortor, stora röda blombroscher och blå byxor, saxofonen och gitarrerna som glimmade i solljuset. Maia i sin röda kjol och fina röst.

Gillade också det söta cafétältet de hade med udda fåtöljer och gamla lampor i plast och spetsar. Folkparkskänsla från äldre tider!

Lasse var bra, som alltid. Bäst var nog Söndermarken, Tvivel och Elden...  Mest förutsägbart var Hugger i Sten, Kom ihåg mig och Solen i ögonenhade varit roligare med lite omväxling och variation med några andra gamla låtar!
Fast det är ju förstås inte alla som ränner på varenda turné han har.. man får väl skylla sig lite själv för förutsägbarheten.. Riktigt envitet fan kan jag nog ändå aldrig kalla mig.. det kommer alltid någon låt som jag undrar om jag ens hört förut.. Lite skönt det med. Rösten måste ju få vila emellanåt (det var väl allsång på Karlsholme vi var på, var det inte..?)!

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0