rainy day and afternoon tea

Väder är sannerligen förknippat med olika stämningar och göromål. Vad passar egentligen bättre en grå, regnig söndag än nybakade scones (med dinkel!), cream cheese, björnbärsmarmelad, earl green te (från handelsboden på Fredriksdal) och Mordkommissionen på DVD..? Möjligtvis kanske bullbak. Men inte efter att man har jobbat!



Två "riktiga" afternoon tea tillfällen jag gillar att komma ihåg är det på den engelska landsbygden utanför Bath, då jag ännu inte lärt mig dricka te och hade därför istället afternoon coffee och den trevliga eftermiddagen vi hade förra året på Countryside Bistro vid Almars gård

Kommentarer
Postat av: mrs sö

Ja det var verkligen trevligt på countryside bistro. Dit får vi ta och åka igen till hösten, passar bäst då, eller förstås en dag som denna.

2008-07-20 @ 20:40:29
Postat av: Miss V

åhh, såg mums ut det där. hoppas du haft det bra på jobbet...själv sitter jagdär nu, suck!

2008-07-21 @ 01:24:05
URL: http://mizzv.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0