twelve days of christmas

Jag gillar ordet juletid. Förstår inte riktigt det där med att just bara en dag ska vara så upphissad och speciell. Det kan bli så mycket överskattade förväntningar, onödig stress och kanske till och med besvikelse (man måste jobba, hinner inte vara hos alla samtidigt, snön har tagit semester osv). Precis som adventstid står juletid för att det det mysiga och trevliga varar i flera dagar, både innan och efter dagen med stort J: Vörtbröd och lussebullar till frukost i två veckors tid, julklappsinslagning med lackdoft och rim (någon dag innan julafton, inte en timma innan de ska ges bort som pappa alltid gör..), barnen i Bullerbyn åker släde till julkalas hos moster Jenny på annandagen, medan andra är bakfulla efter en blöt juldagsnatt.. ja eller nåt sånt; mer eller mindre idylliskt.. but I think I made my point..

I den andan (den här versionen av 12 dagarslåten var riktigt komisk!) har jag redan fått och givit två söta klappar för likasöta smaker:

En hel granskog för vintriga drycker i form av de här muggarna med Rörstrandstämpel. Supersnälla herr och fru K-N lyssnade när jag pratade om att jag inte gillade glöggmuggar som det står glögg på.. då kan man ju liksom inte använda dem till något annat än det.. Jag gav bort lyx man inte unnar sig själv: Saffranskola doppad i mörk choklad från Åre Chokladfabrik och färgglada påsar med Kushmi te


Och bästa idén fick jag när Alexthegirl och jag var på Lagerhaus och hittade varsin sak vi plötsligt och lite sådär oförklarligt bara ville ha: istället för att köpa våra egna grejer så blev det ett spontant julklappsbyte, så mycket roligare än att köpa till sig själv! Kan inte riktigt förklara varför jag ville ha den här överdimensionerade sockerskålen (godisskål kanske?), men jag var tvungen. Tack för den Alex!

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Vem drömmer inte om Astrid Lindgren-jular? Men jag har i år lugnat ned mig betydligt och tycker att det blir som det blir. och ibland blir det som roligast när det blir på ett helt annat sätt än man hade tänkt sig...



Mina headers har jag gjort i Photoshop, sedan är de lätta att ladda upp på blogspot.com. Jag vet inte riktigt hur det funkar på blogg.se dock?? Men roligt att du gillade den!

2008-12-22 @ 12:28:21
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Alexthegirl

varsågod! Det var ju jättesöta glöggmuggar du fick, det var ju en bra julklapp. Kram

2008-12-22 @ 19:13:42
Postat av: Nela

Den ser inte ut att komma från Lagerhaus!

2008-12-26 @ 11:58:38
Postat av: mrs sö

Skålen var fin tycker jag, och vet du att det tyckte Åsa också att den var:) Det var så roligt en dag innan jul så sa Åsa att han helt plötsligt när hon var ute och shoppat varit inne på Lagerhaus och sett en så fin skål som hon bara måste ha, visste inte till vad men hon kunde inte låta bli den. Jag frågade om det var som en sockerskål med stor knopp, och hon sa ja just det, den var det. Jag började att skratta och sa att precis så hade du också berättat att du reagerat. Det var faktiskt lite roligt att höra er båda berätta om den på samma sätt...hihi

2008-12-28 @ 19:50:35
Postat av: mrs sö

Skålen var fin tycker jag, och vet du att det tyckte Åsa också att den var:) Det var så roligt en dag innan jul så sa Åsa att han helt plötsligt när hon var ute och shoppat varit inne på Lagerhaus och sett en så fin skål som hon bara måste ha, visste inte till vad men hon kunde inte låta bli den. Jag frågade om det var som en sockerskål med stor knopp, och hon sa ja just det, den var det. Jag började att skratta och sa att precis så hade du också berättat att du reagerat. Det var faktiskt lite roligt att höra er båda berätta om den på samma sätt...hihi

2008-12-28 @ 19:51:33

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0