ingen badkruka, bara snigelhjärna

Jag har fattat grejen med att bada. I alla fall när det är över 25 grader. Även om det inte varit så den senaste veckan så har sådana svenska sommardagar varit relativt sällsynta de senaste åren. Så när de väl kommer och det blir sådär varmt att man svettas av att bara sitta stilla så har det liksom inte slagit mig att det faktiskt fläktar mer vid vattnet och att det finns svalka att få så fort man hoppar i. Jag har liksom föreställt mig att man ligger där i solen och lider för att det är så varmt att man rinner bort.. Men okej, nu har jag fattat. Har som mål att inte komma ihåg hur många gånger när sommaren är slut. Lite svårt kanske eftersom premiären var i torsdags och nu ska ett lågtryck komma över landet i helgen, men jag ska göra ett försök.

Ikväll blev det dock inte bad. Bara en timme i solnedgången på Mörudden. Det var tillräckligt svalkande på land och svallvågorna från återvändande båtar skvätte lagom upp på benen.


Kommentarer
Postat av: Maria

Mörudden är verkligen ett bra ställe om man vill komma till en lättillgänglig strand. Har också fattat det denna sommar. Vad härligt det lät om kvällssolen!

Men en regnhelg är verkligen välkommen här. Första natten hemma på ett tag nu och det gick hyffsat bra. Det var bara 25 grader i lägenheten.



ha det gott!

2008-08-02 @ 12:37:31

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0