ok, i'm out!

Ursäkta all engelska, vet inte var den kommer ifrån och ursäkta också alla vräkiga bilder på vad jag stoppar i mig.. kan inte låta bli, varken att äta eller visa bilderna..

Så. Idag var alltså sista kvällen. Sista riktiga jobbpasset på Näva.
Man kan ju tro att jag skulle vara nostalgisk och känslosam. Att jag skulle gå från avdelningen med ett obehag och en jobbig känsla för att lämna det som är hemtamt och vanligt. Men jag gick från avdelningen med ett stort jä*la leende. De sa att de inte sett mig så glad på länge. Underbara människor att jobba med, (nästan) alla 40 av dem, men det räcker inte längre till. Och det känns så skönt att vara befriad.

Nu väntar ett nytt äventyr. Kapitel två i "mitt liv som sjuksköterska". Spännande att se hur många kapitel det blir eller om det sedan väntar en helt annan story bakom nästa krök.. det är ingen som vet. Inte ens jag.

Anyway. Det sägs ju att äta glass rätt ur kartongen är en lyx förbehållen de olyckliga.. Jag gör ett undantag idag. Idag är ingen vanlig dag så då gör vi inte som man brukar. Har således förseglat den historiska kvällen med minibubbel, chokladglass i värsta New York stil och så förstås ett avsnitt av "Sex and the city". Pretty good ending of the evening.. och vilket slut sen; det lugnaste jobbpasset på evigheter! Glömde nästan bort att göra sådant som är självklart för att det var såå lite att göra. Skönt att inte gå därifrån med andan i halsen och pulsen i 110 som jag gjort så många gånger.


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

MUMS hörrö! ;-O

2008-08-27 @ 09:39:14
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Lilla J

GRATTIS till ditt fina avslut! Och lycka till med framtiden! Den ligger för dina fötter... ta för dig! Precis som med glassen.. fniss KRAAAM

2008-08-27 @ 12:38:52
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: din mamma

Lycka till! Att vara nyfiken o se vad som väntar runt hörnet är bevis på mod och kreaktivitet.Och det har du ju visat tidigare när du drog iväg till USA Jag är stolt över dig min dotter

kram

2008-08-27 @ 19:00:22
Postat av: Veronica

GRATTIS! Och framför allt ett stort lycka till!

2008-08-27 @ 19:15:58
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Alexthegirl

Ja, Grattis och lycka till! Det kommer säkert gå bra, det gäller bara att komma in i det först. Kram

2008-08-28 @ 18:58:46
Postat av: Batgirl

tack tack!

På måndag börjar det.

Glassen var riktigt god föresten! :-)

2008-08-28 @ 22:31:47

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0