herrgårdsdam i slitna jeans

Underbar miljö och mat tillagad med fina råvaror och extra eftertanke gör stor skillnad.
Alsters herrgård är ett sådant ställe. Fjärran oengagerade servitörer och tråkig husmanskost i lunchrusning. Vore jag Engla skulle jag kalla det vardagslyx. Nu nöjer jag mig med att kalla det en riktigt fin ledig dag! Och med det sagt så ska jag inte förstöra den idylliska bilden med att nämna alla tjugo irriterande getingar som slött surrade i maten och de lätta molnen som fint lekte tafatt framför solen och som senare tvingade oss inomhus för att avnjuta den välsmakande rödbetskakan.. nej jag tänkte bara konstatera att om man lyckas bli förvånad över att det förflutit fyra timmar sedan man senast tittade på klockan, då har man hamnat i gott sällskap!



Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

vilken härlig dag, vardagslyx måste nog jag också kalla det, har ju fullt upp med snorungar i vanliga fall så jag tycker att det mesta är lyx haha!



ps. välkommenskylten såklart! garvar

;-)

2008-08-07 @ 20:32:31
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja det var en riktigt trevlig eftermiddag som övergick i början till kväll:) Hoppas kvällen och natten fortsatte bra på dansgolvet. Själv fick jag lite tid att rå om mig själv, var riktigt mysigt. Kram på dig!

2008-08-07 @ 22:44:16
Postat av: Lilla J

Tihi... det där kanske man skulle ta och prova? Såg inte alls dumt ut! Och du, jag lät bli att läsa det där om getingarna och molnen bara för din skull... tihi..

2008-08-08 @ 09:55:25
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0